6/4-2013

Jag känner mig inte sjuk! Veckan som gått har jag levt mitt normala liv, kanske till och med gnuttan bättre än det liv jag ”levde innan” sjukdomen! I onsdags tog jag mig ut, dock fortfarande på darriga ben, för att träffa mina tre fina barndomsvänner på stan för en fika, jag har shoppat och lunchat på stan med mamma och syster, ätit årets första grillat tillsammans med pappa och Anette… Jag har helt enkelt haft det Otroligt bra! Självklart har jag haft mina dippar med humöret, varit ledsen och inte velat gå ur sängen, men det hade väl varit konstigt om jag kunnat tränga undan det helt.

I torsdags så hann jag även med ett sjukhusbesök- mitt i mitt hektiska liv. De skulle ta en massa olika blodprover på mig för att bland annat se hur behandlingen hade yttrat sig och hur mitt immunförsvar såg ut tror jag. Jag tyckte att det var jobbigt att komma tillbaka till avdelningen och miljön – och självklart till sticken, men personalen som arbetar på avdelning 18 lyfter upp resten av sjukvården (som förövrigt är kass!) till skyarna! Tack vare deras bemötande tror jag att allting känns lite lättare i allt det jobbiga. Till saken. När pappa var uppe på avdelningen igår för att fixa lite pappren så fick han veta att proven de tagit var så bra så att jag slipper att ta blodprov nästa vecka också! Det känns så bra! Om proven är bra betyder förmodligen det att jag svarar bra på behandlingen och det ger mig även hopp om att jag kommer klara detta snabbare än väntat!

Mycket mer intressant har jag inte att berätta… Nästa torsdag tar jag andra behandlingen, cykel 1B som de kallar den. Jag ska ta vara på dagarna fram till på torsdag lika bra som jag tagit vara på denna veckans dagar. Imorgon ska jag hem till Frida och laga middag tillsammans med Ida och Elin, på måndag ska jag träffa Nina på en kopp och onsdagen ska jag nog spendera i stan med mamma.

Jag lever ett bra liv och just nu är inte sjukdomen någonting jobbigt alls då jag vet att jag kommer klara detta galant och att bara älta och tänka på det gör saker och ting mycket tyngre. Det gäller att ta vara på tiden och på livet! Att gnälla över kärlekshantagen, att man har tunt hår eller smutsiga skor är en liten piss i havet (egentligen). Man tycker det är stort tills man stött på någonting som förändrar hela din livssituation, någonting som man inte kan påverka, t.ex. en sjukdom. Någonting som faktiskt Kan ta livet ifrån dig om du inte är stark!

Jag är ung, hälsosam och stark – jag ÄR en god prognos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback