13/7-2014 - HAPPY HOUR-TRAINING

I mars 2013 fick jag reda på att jag hade drabbats av Hodgkins lymfom, vilket i min värld var helt obegripligt och svårt att förstå. Folk runtomkring blev också snabbt blev indragna och många visade sitt stöd genom att köpa "Fuck cancer"-armbanden!

Allting gick väldigt fort för mig och jag skriver om allting här i min blogg. Jag har fått mycket uppmärksamhet kring min sjukdom i Kalmar just för att jag varit så öppen och vågat dela med mig av såväl det negativa men också det "positiva" och att man måste försöka fortsätta leva trots tuffa behandlingar, tråkiga besked och rena skitdagar - men framförallt alla onda tankar som kommer till en.

Träningen var viktig för mig redan innan sjukdomen och jag hade fått i present ifrån min mamma att träffa en PT för att bygga upp min då taniga kropp. Denna PTn blev en fin vän till mig som sedan fick mitt cancerbesked över telefon av mina föräldrar… 

När jag sedan hade avslutat mina cytostatikabehandlingar och strålningsomgångar så ville jag komma igång med "riktig" träning igen efter drygt ett års lugna promenader. Jag träffade Sara (PT:n) som hjälpte mig att lägga upp försiktiga pass som skulle hjälpa min kropp att försiktigt komma tillbaka igen - det mötet ❤️ och att få komma till gymmet ❤️!!! Så småningom blev jag frisk och Sara och jag började prata om att starta någon sorts insamling till Ung cancer. 

Sara har varit en stor stöttepelare för mig och en viktig del i mitt liv både innan och efter sjukdomen! Vi kan inte vara tacksamma nog, jag och min familj! En sån tjej!

Vi tror kanske just att jag klarade behandlingarna så pass bra är mycket tack vare min tidigare träning tillsammans med min tränare och vän - jag svarade bra på behandlingarna och klarade också att leva "normalt" bara några dagar efter cytostatikabehandlingar osv - min historia fick ett lyckligt slut! 


TILL SAKEN!
Vi har nu planerat att anordna Gratis träningspass med frivillig donation till Ung cancer! För vi tänker fortsätta kämpa! 

HAPPY HOUR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback