11/11-2014 - ETT ÅR!

Idag är det ett år sedan jag åkte till dagvården på Avdelning 18 för att få veta om min kamp under året emot cancern hade gett någonting. 

För ett år sedan vid denna tiden var jag inställd på att jag fortfarande var sjuk och skulle behöva fortsätta min helvetesresa ytterligare ett halvår - det är så jag har blivit... hellre bli positivt överrad med ett fint besked än att få mattan undandragen under fötterna ännu en gång... då med ett cancerbesked!!!
Men det gick ju bra, som alla vet! 

Fysiskt är jag idag frisk men mentalt är det väldigt jobbigt! Det har gått ett år och varken jag eller sjukvården har fortfarande tagit tag i den mentala biten... Förrän igår - jag har läst mycket, pratat mycket med mina föräldrar, tänkt mycket, "hypokondrik:at" mycket och i och med det trott jag haft alla möjliga sjukdomar, i mitt huvud... Igår ringde min pappa till "Vita villan" här i Kalmar som är inriktade på Kbt, de tyckte hela alltet var dåligt hanterat och fel... det enda som saknas nu är en remiss! Jag ska försöka få till det på fredag! 

Mycket annat har hänt men det tar jag i ett annat inlägg så att jag kan fortsätta hålla bloggen vid liv, fastän det är tufft! 

Men hursomhaver, idag ett år som frisk, bara 4 år kvar till friskfrisk, det måste firas!!  
❤️✌️

Kommentarer
Postat av: Tove Karlsson

Vi följer varandra på insta nu, jag vet vem din far är. :) Detta inlägg berör mig djupt. Jag vet redan nu att jag kommer få kämpa mentalt efter detta. Hoppas jag kommer ihåg att få kontakt med Vita villan om du tyckte de var bra..! Jag hejar på dig. #krigarviddinsida

2015-10-30 @ 21:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback