6/2-2014

Klickar mig in på Google och vips så har jag i stort sett alla symtom för nedsatt sköldkörtelhormon... Nu tycker ni att jag är löjlig, att jag tycker det är en stor grej fastän att det är så vanligt ibland oss svenskar. Vet ni, då låter jag er tycka det! 

Jag tycker att det är en stor grej då det inte är min egen kropp som "valt" detta. Vet inte hur jag ska förklara mig... Jag hade tyckt att det var helt okej, kanske till och med skönt, om man tagit blodprover efter att varit trött och hängig och fått svaret "Det är din kropp som försöker förklara för dig att du får för lite sköldkörtelhormon och att mer måste tillsättas", tada! Bra jobbat kroppen! Men i mitt fall är det så att kroppen är ur balans, blivit utsatt för både cytostatika och strålning... Min kropp är bra, den har klarat allt detta, men samtidigt kan jag inte låta bli att vara sur! Fuck allting! Vill bara vara 110% frisk! 

Det gör mig också rädd att det gått så fort efter strålningen som detta visas... De varnade mig, men de varnade oss också för att det kunde uppstå problem med hjärta och att framtida bröstcancer främst på höger sida var möjligt... 

Ja pappa, jag är negativ, men då kan det bara bli mer positivt! Eller så är det bara hormonet som inte finns som talar... He he! Må proverna vara återställda om 3 månader!

En sak till jag måste vara bitter över (Gud vad bittert, är glad i verkligheten - utåt 😉)... Förkylning! Vad är en jäkla förkylning emot en "cytostatika-bakfylla"!? Ingenting! Jo, för minnet är så kort så det är nästan jobbigare nu att vara förkyld! Sjukt! Försöker tänka positivt och att jag varit med om värre samtidigt som jag försökt intala mig själv tidigare att leva här och nu! 

Nä, upp och snyta mig, rycka till mig! Förlåt! Var glada!
Livet är underbart, vi lever ju!
Kram på er! ❤️

Kommentarer
Postat av: Madelene Anderberg

Fina du!
Förstår precis hur du känner. Önskar att det fanns något man kunde göra för dig. Men det viktigaste som du ändå skriver är ju att vi lever och det är huvudsaken.
Vill du spotta ut din oro så hör av dig. Jag finns här! 💕
Kramar

Svar: Du är verkligen en riktig, liten ängel!!! Tack! 💕
Rebecca Ådén

2014-02-08 @ 08:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback