4/2-2014

Idag är det dags för min första kontroll sedan jag blev frisk i november, en kontroll närmre friskförklaring. 
 
Jag hade ljugit om jag sa att jag inte var nervös! Men jag vet inte vad jag är nervös för? Det är inte direkt, konstigt nog, att jag är rädd att det är tillbaka, för det är ingenting jag kan påverka! Det är svårt att gilla läget, men om så är fallet, att någonting ser konstigt ut, är det bara att gilla läget och kämpa på, på nytt! Jag tror mer att jag i så fall är rädd för att andra ska veta att jag är sjuk, att försöka komma tillbaka än en gång efter tillfrisknande och att min familj ska behöva genomgå allting än en gång. Tror jag. .. Okej, jag är nog rädd för allting egentligen! 
Det var som en vän sa "Jag hade varit rädd för dig om du inte kunde bryta ihop, vara ledsen och rädd. Jag hade varit rädd om du alltid var så som du visar utåt"....
 
_________

Längre än så hann jag inte innan pappa hämtade upp mig. Vi åt lunch, gjorde nytt pass och åkte till sjukhuset för att möta upp mamma och träffa läkaren!

Jag är frisk, denna månaden också - fri ifrån cancer! Det enda är att min sköldkötel eventuellt kan ha tagit lite stryk.. Jag har lägre sköldkötelhormon än vad man ska ha, dock kan det vara så att kroppen är trött och är påverkad av strålningen än! Vi kommer att vänta tills nästa kontroll och ta nya prover och se om det är några förändringar, både positiva och negativa, på sköldköteln. Nedsättning av detta hormonet kan göra att man blir trött (check!), lättirriterad/orkeslös (check!) och även att man går upp i vikt (?). Jag hoppas innerligt att mina prover då ser bättre ut till nästa kontroll men annars kommer medicin sättas in och så kommer de värdena också att bli bra och återställda så länge jag medicinerar - dock hade jag helst allt vad medicin heter!

Så, en liten uppdatering från en väldigt, väldigt trött Becca efter flera oroliga nätter! Men nu kan vi slappna av i några månader till! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback