5/12-2013

Snart har en månad gått sedan jag blev Frisk och jag har samlat mig så gott det går, tror jag. Det är först nu man faktiskt förstått vad man har gått igenom och det är nu Alla tankar om cancer dyker upp än mer än tidigare.
 
Klart jag fortfarande är rädd, kanske mer rädd än vad jag var under själva behandlingarna - då var det ju någonting som krigade mot cancer tillsammans med oss i min kropp, nu är vi ensamma och hoppas att kroppen kan sköta sig själv utan mediciner och hålla sig frisk i alla fall! 
 
Mycket har hunnit hända den senaste månaden - jag har hunnit jobba i en månad, jag har flyttat hem till min egna lägenhet och jag har blivit kontaktad och gjort intervjuer i media angående sjukdomen och bloggen, både av Barometern och Sveriges Radio!
 
För mig är det helt ofattbart, positivt sätt, denna bloggen var från början mest för mig själv, ett stöd där jag kunde ventilera mig och sedan gå tillbaka för att läsa vad jag gått igenom... för att sedan bli ett sätt för mina nära att följa mig under min resa … När jag efter detta valde att publicera bloggen på sociala medier, med en knuff ifrån pappa, så har jag fått extremt mycket respons (än så länge bara positiv!)!
 
Det jag hoppas, när jag valde att ställa upp på intervjuerna, är att jag kan hjälpa andra genom att prata om det. Jag vill absolut inte framstå som ett "offer" eller som att det skulle vara synd om mig, för det är det inte och har egentligen aldrig varit! Jag har haft det väldigt "bra" under min sjukdom och är väldigt tacksam över allt stöd jag fått ifrån folk runtomkring mig och min familj! Jag hoppas dock att andra drabbade, sjuka såsom anhöriga, kan få hjälp av mig och min blogg och jag vill att alla ska veta att jag alltid svarar på frågor och finns där, det finns även min familj för andra anhöriga som har frågor!
 
När ni läser detta har jag gjort både intervjun med Barometern och Sveriges radio och står förmodligen på jobbet och säljer skor, men jag hoppas, om det är några nya läsare här att jag kan bidra med någonting med mina inlägg (både de äldre och nyare) och är det någonting ni undrar, vill kommentera eller fråga så lämna bara en kommentar eller skriv ett mejl till mig så ska jag försöka svara ([email protected])!
 
Jag har några blogginlägg som ligger och väntar på att publiceras, när jag är redo för det, om allt mellan himmel och jord, kopplat till sjukdomen - så än är det inte slut! Och jag kommer även att uppdatera er efter mina kontroller jag kommer att ha var tredje månad ett tag framöver! 
 
Intervjuen med Baromentern kommer förmodligen att publiceras i Lördagsbilagan den 14/12 och så återkommer jag med ev. länk till min intervju med Sveriges radio - så tveksamt det lät, men jag återkommer med mer information helt enkelt!
 
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej!
Känner dig inte, men hittade till din blogg efter att de visat lite info om dig på en skärm på en av stadsbussarna. Har läst en massa inlägg nu och måste bara säga att du är så otroligt stark som delar med dig av detta! Hoppas tankarna lättar lite och att du kan njuta av ditt positiva besked :-) Önskar dig och familjen en riktigt god jul! Kram

Svar: Oj vad roligt att du hittade hit! Hade ingen aning om att jag fanns med även där!
Tack snälla för visad omtanke!
Det är fortfarande tufft mentalt men jag ska vinna över de tankarna också!
Ta hand om dig och hör gärna av dig igen om du har några frågor!
Kram <3
Rebecca Ådén

2013-12-06 @ 10:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback