30/12-2013

Tankarna är många, särskilt såhär vid nyår...
Nytt år, nya möjligheter! Nytt år, nya löften!  Nytt år… ett nytt år som ska bli bättre.
Vi lovar oss själv att vi ska börja äta nyttigt, börja träna, sluta med dumheter och börja leva som elitstjärnor eller andra som änglar…

Om jag hade vetat vad jag gjort fel för att drabbas av cancer så hade jag aldrig gjort det! Det är därför jag har så svårt att förstå hur folk kan börja röka när man vet vad det kan medföra! Hur folk kan börja snusa, strunta i att träna och allting som läkarna påstår leder till att cancer kan börja bildas och i många fall förgör ens kropp! Jag ska dock inte påstå att jag alltid levt som man ”ska”, klart jag har gjort ”farliga" saker jag med… både solat solarier och legat på stranden, jag är sockerberoende (fortfarande) och älskar All mat… men idag är jag rädd, eller räddare och försöker leva sundare! Jag har även en fin vän som drabbades av Malignt melanom, hudcancer, och när man ser vad folk får gå igenom på grund av ”saker man kanske inte borde gjort” så är det inte värt det! Inte för fem öre! Om jag hade vetat att ”om jag gör detta så kan jag få cancer” så hade jag aldrig gjort det… Så sluta rök, snusa, dricka, ta på hög solskyddsfaktor, börja träna, ät nyttigt 365 dagar om året – skämt åsido, men tänk en gång extra… många hade gärna varit i dina friska kläder, många som inte ens vet varför man just drabbas fastän man levt ”rätt”!

Jag förstår om många reagerar på detta inlägg men i och med att det snart är ett nytt år, ett år som jag precis som alla nyår kommer lova mig själv kommer bli ”bättre än föregående år” så blir tankarna fler och klumpen i magen större! Detta år, som jag för 364 dagar sedan firade in tillsammans med mina bästa vänner och pojkvän, nyåret jag lovade skulle bli ”bättre än förra” och möts av en käftsmäll i månad tre av tolv under året… År 2014 kan bara bli bättre!? Jag håller tummarna för att jag klarar alla kontroller med bravur och att jag bara kan bygga upp år för år och att år 2018 kommer snabbt och vi blir friskförklarade snart är här!

Så vad har alla för nyårslöften? Mina får som sagt bli att klara av alla kontroller kommande år och att jag ska börja uppskatta saker och mig själv ytterligare lite till!

Gott nytt år om vi inte ses!

(Ps. Min telefon är sönder därav har uppdateringen varit låg… Det får bli ytterligare ett nyårslöfte - bearbeta mitt mentala lite mer genom att skriva av mig, dokumentera och dela med mig här!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback