26/7-2013

Det var ett bra tag sedan jag skrev. Jag har inte varit i kontakt med sjukhuset på nästan 1.5 vecka och har försökt ta vara på "ledigheten" och vila innan det som komma skall - strålningen.

Jag och Tj har tagit vara på vår gemensamma "semester" genom att åka till Falkenberg strandbad. Vi har ätit, druckit gott, slappat, shoppat lite och utnyttjat deras fantastiska spa och relax. Många tankar har snurrat i mitt huvud kring sjukdomen men mycket handlar om hur tacksam jag ändå ska vara - vilken tur jag haft i all otur! Nu är vi snart tillbaka i vardagen i att bekämpa sjukdomen och jag har massa ny energi (även om jag helst hade stannat och gömt mig i Falkenberg...)!

Den 15 juli hade jag som sagt min andra kontraströntgen på mindre än en månad i Kalmar, lika hemskt som alltid! Vi vet inte om vi får reda på svaret eller resultatet av den alls, eller förrän jag är klar i Linköping och tillbaka i Kalmar igen. Man har märkt att sjukhusen verkligen inte samarbetar med varandra, inte ens för patientens bästa.

Dagen efter, den 16 juli, åkte jag tillsammans med mina föräldrar upp till Linköping för att träffa en läkare, göra en skiktröntgen samt göra markeringar inför strålningen. Dessa markeringar ville de tatuera in på mig, vilket jag vägrade. Vem vill behöva påminnas ytterligare av sjukdomen än man redan behöver? Vem vill bli märkt för livet av sjukdomen? Jag har inga andra tatueringar och mina första, vilket hade blivit tre till att börja med, skulle aldrig cancern få sätta!

Sköterskorna på strålningsavdelningen var snälla och det kändes bra nästan direkt då de var betydligt mer psykologi i deras sätt att jobba än jag stött på under hela sjukdomstiden!

I Linköping ska vi bo på Ronald McDonald. Vi passade på att gå dit när vi ändå var där uppe och jag blev positivt överraskad. Jag tror inte att det blir några problem att få tiden att gå varken på hotellet, sjukhuset eller i staden.

Om en vecka vid denna tiden sitter jag förhoppningsvis i bilen påväg hem efter min första vecka av strålning. Påväg hem för en helgs "permission" och byte av förälder och sällskap upp till Linköping igen på måndagen.

Jag åker upp tisdagen den 30 för kontroller och börjar sedan strålningen på onsdagen.

Skriver när jag vet mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback