2/5-2013

Ännu en vecka har gått.
Innan förra cytostatikabehandlingen hade jag ett läkarbesök – med en av utav
alla mina läkare. När jag gick till sjukhuset trodde jag att jag gick dit för
näst sista behandlingen och att jag gjort mer än hälften, när jag gick därifrån
visste jag att jag inte ens var halvvägs. När man gör en kontraströntgen både
sprutar man in och dricker kontrast, de områden som då är drabbade utav snabb
celldelning, cancer, ”lyser” då på röntgenbilderna man får ut. Det läkarna hade
”glömt” att tala om för mig gången innan denna var att de förmodligen hade
börjat dela sig i näsan på mig också… vilket medför dubbelt så många
behandlingar (8 istället för 4) i förebyggande syfte! Där krossades världen jag
försökt bygga upp igen och glädjen över att snart vara frisk var som
bortblåst...

Det är svårt att ta sig an saker efter en behandling. Det enda man längtar
efter är att slippa vara sängliggandes, kunna äta och kunna gå ut i solen men
när man väl mår fysiskt bra igen så är det psykiskt jobbigt att göra saker. Jag
skriver listor, simpla saker som att måla naglarna, betala räkningar mm., saker
som vanligtvis skulle ta max en halvtimme kan ta en vecka. Därav är jag ännu
mer tacksam som har min underbara familj och pojkvän som Tvingar mig att leva,
drar med mig ut på promenader, köra bil och att träffa folk – de stöttar mig
genom allt och lever med sjukdomen precis lika mycket som jag!!!

Idag var jag hos en kurator på sjukhuset för första gången. Det känns nyttigt
för mig att kunna prata om det och ännu nyttigare att prata med någon utanför
familjen. Det var jobbigt men kuratorn jag fick var bra och det kändes naturligt
att prata med henne direkt. Jag ska gå till henne den 16/5, efter nästa
behandling också, så får vi se hur lång tid det tar att bearbeta allt jag gått
igenom. Allting tar sin tid. Sjukdomen är ingenting jag hade planerat in men nu
är det någonting jag tvingas  leva med
och någonting jag också måste hantera både fysiskt och psykiskt!

Imorgon åker jag till Stockholm över natten tillsammans med pappa, Anette och
Tj! Vi ska på Bruce Springsteen, hälsa på farfar, gå på stan och kolla på Lisa
när hon spelar fotboll. Det ska bli så skönt att komma bort lite och träffa
farfar – umgås, shoppa och äta gott med folk jag tycker om! Det ska bli en sådan
upplevelse att gå på Springsteen och på Friends arena!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback